The outback en Tasmania - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu The outback en Tasmania - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

The outback en Tasmania

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 Maart 2015 | Australië, Monbulk

6 maart: Vandaag het vliegtuig gepakt en naar Alice Springs gevlogen. Hier een half uurtje gewacht op m'n ouders en oom en tante. Leuk om ze weer te zien en erg apart in the middle of nowhere. Samen de bus gepakt naar de stad en in het hostel een biertje gedronken en aan het zwembad gelegen. 'S avonds uit eten geweest en vroeg naar bed gegaan.

7 tm 9 maart: 06:00 werden we opgehaald door een gave 4x4 truck die ons met nog 16 andere mensen met de driedaagse tour begeleidde door de outback van Australie.

Op de eerste dag waren we gestart met een stop bij een camelfarm. Hier even rondgekeken en een bakkie gedaan. Daarna hadden we nog wat stops maar dat stelde allemaal niet zoveel voor. Uiteindelijk aangekomen bij het kamp waar we zouden overnachten, hier een lunch gehad en vervolgens naar "de rode berg" gereden. Hier een rondleiding gehad en wat verhalen gehoord over de aboriginals en hun gewoontes. Vervolgens de zonsondergang bekeken, viel niet helemaal mee want het was strak bewolkt. Vervolgens in een swag geslapen in de buitenlucht, dit is een soort van slaapzak. Wel grappig achteraf, ik sliep met vaders en oom Will naast elkaar op de grond en we hadden alle drie wat op het zelfde moment midden in de nacht. Oom Will had het koud, ik had plots gigantische oorpijn en vader Kees lag in een mieren nest. Uiteindelijk was iedereen weer warm, pijnvrij en mier vrij. Waarom ik nou zo een oorpijn had is niet te verklaren, voelde als een ontstoken oor maar na wat pijnstillers is de pijn niet teruggekomen. Misschien een mier die in me oor zat?

De tweede dag hadden we de zonsopkomst, deze was mooi. Vervolgens naar een andere "rode berg" gereden, persoonlijk is deze veel spectaculairder dan de beroemde "rode berg". Hier een wandeling gemaakt en genoten van het lekkere weer. Na deze wandeling zijn we naar de volgende camping gereden. Hier lekker gegeten, eten gemaakt met behulp van een kampvuur waarvan we zelf het hout hadden gesprokkeld.

De derde dag zijn we naar de kings canyon geweest. Veruit het spectaculairste van de tour. Lastig te beschrijven maar het was erg gaaf. Daarna nog even geluncht en terug gereden naar Alice Springs. Uiteten geweest met de hele groep en daarna lekker gaan slapen.

10 maart: Weer afscheid genomen van paps, mams, oom en tante. Ik ben naar Melbourne gevlogen en vervolgens naar Hobert. Hobert ligt in Tasmania. Hier ga ik naar Kees en Maria Kling. De eerste nacht heb ik in Hobart geslapen omdat ik in de avond aankwam. Ik voelde me voor het eerst sinds lange tijd weer een echte backbacker, 8 man op een kamer en geen bekende in de buurt. Erg gezellige mensen op me kamer dus was gelijk weer leuk.

11 maart: Vandaag wat rond gelopen in Hobart, weinig te doen hier. Rond Hobart wel maar niet in de stad zelf. Ik had een bus naar Launceston geboekt dus kon niet de stad uit. Uiteindelijk in Launceston aangekomen waar Maria me kwam ophalen. Haar zoon woont daar voor z'n studie, in zijn huis bleven we overnachten nadat we lekker uiteten waren geweest.

12 maart: Vandaag naar Bridport gereden waar ik de komende tijd zal blijven. 'S middags Kees geholpen rond het huis met wat klusjes.

13 maart: 05:30 het bedje uit gegaan om een dag te gaan vissen. Kees doet vissen voor ze werk. We waren rond 18:00 weer terug en hadden flink wat gevangen. Ook inktvissen en andere aparte vissen die ik nog nooit eerder had gezien. Lekker in het zonnetje heel de dag, helemaal top! In de avond even biertje gedaan bij de zus van Maria.

14 maart: Met Kees de boot schoongemaakt, een inktvis was even helemaal los gegaan en had hem aardig zwart gespoten. Na het schoonmaken ben ik nog naar een lavendel farm geweest met Maria. Daarna bij de buren gaan bier drinken en daarna naar een party wat we afsloten met een afterparty. Erg geslaagd avondje!

15 maart: Vandaag met Maria, Gino en ze vriendin rond gereden. Naar een kaas proeverij geweest, grote waterval, verschillende regenwoud wandelingen, een groot blauw meer en een varken die we bier hebben gegeven. Tasmania heeft erg mooie plekken

16 maart: Vandaag weer de hele dag wezen vissen. Veel verschillende vissen gevangen waaronder haaien en een grote rog. We hadden ook nog een grote haai van 2,5 meter naast de boot zwemmen voor een paar seconde, heel gaaf om te zien maar wel spannend.

17 maart: Vandaag maar weer eens hardgelopen in de buitenlucht na 1,5 maand. Daarna nog even hout gehakt. Ze stoken hier vrijwel alles warm met hout. 'S middags een planning gemaakt voor de komende tijd.

18 maart: De planning voor de komende drie maanden zo goed als afgemaakt. Ik ga een rondje Australie doen. 'S middags weer hardgelopen en wat rond gewandeld. Er is niet zoveel te doen wat aan de ene kant wel jammer is maar aan de andere kant erg relax. 'S avonds ben ik met Kees wezen schieten. We zijn met de auto het weiland ingereden opzoek naar walibies, possums en ander wild. Was gaaf om met een echt geweer te schieten.

19 maart: Vandaag met Kees meegegaan naar Launceston om wat spullen te kopen, regende zo goed als de hele dag. Beetje herfst weer.

20 maart: Vandaag vertrokken vanuit Bridport om voor een paar dagen naar Launceston te gaan. Gino bracht me daar in de ochtend. Was erg fijn want het was prachtig weer. Een lange wandeling gemaakt door een mooi natuurgebied en lekker in het zonnetje gelegen. 'S avonds een rondje hardgelopen, echt werelds, niet zo warm als op het vaste land.

21 maart: Weer een prima dag qua weer. Met een hele groep aziaten en een Canadees een bakkie gedaan ergens in een restaurant. Daarna even een rondje hardgelopen. 'S avonds met dezelfde groep en nog een mannetje of tien, allemaal aziaten, wezen eten en drinken. Nog nooit tussen zoveel aziaten gezeten maar ze kunnen prima koken. En potverdorrie wat zijn ze snel dronken, echt gelachen. Daarna met een groepje naar een discotheek gegaan. Goede muziek en sinds een lange tijd weer eens echt los gaan inplaats van alleen bier drinken. Een Japanse gozer was een breackdancer, die steelde even de show midden in de club. Toen de beentjes moe waren naar het hostel gegaan en plat gegaan.

22 maart: Met een klein katertje een museum bezocht. Leuk museum, veel over de wildlife in Tasmina. Daarna lekker gerelaxed en weinig gedaan. Morgen ochtend pak ik de bus naar Hobart om wat tourtjes te doen en uiteindelijk vanaf daar terug te vliegen naar Melbourne op woensdag.

23 maart: Pittige regen, maar ik moest toch echt 15min wandelen naar de bushalte. Eerste keer de regenjas gebruikt in 6,5maand. Had ik hem toch niet voor niets bij me. Busje naar Hobart gepakt en daar aangekomen rond 12:30. Een tourtje geboekt voor morgen en daarna even rond gewandeld en gerelaxed in de zon die hier wel scheen.

24 maart: Vandaag een tourtje naar Port Arthur en met vele stops tussendoor. Port Arthur was een gigantische gevangenis in de 19de eeuw. Ontsnappen was onmogelijk. Ook naar een park geweest met Tasmanian devils, moet je toch gezien hebben. Daarnaast op diverse mooie plaatsen geweest. 'S avonds helemaal kapot en me bedje in gekropen.

25 maart: Alles lekker rustig aan gedaan en 14:45 de bus naar het vliegveld gepakt. Vliegtuig in, bus in, trein in en weer de bus in om uiteindelijk aan te komen in Monbulk om 21:00. Eindelijk weer samen met Christine na 3 weken.

Het gaat dus nog steeds allemaal als de brandweer, komende tijd wordt een erg druk programma, heel veel kilometers reizen en erg veel zien. Ik kijk er naar uit!

  • 26 Maart 2015 - 12:06

    Mia Hogenkamp:

    ha die bram, nog veel plezier de laatste 2 maandjes .
    Ik heb genoten deze 3 weken.
    doei mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Monbulk

Bram

Nieuw Zeeland: 14 september 2014 - 1 december 2014 Australië: 1 december 2014 - 13 juni 2015

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7070

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 13 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: