De Oostkust - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu De Oostkust - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

De Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 April 2015 | Australië, Mission Beach

26 maart: Weer terug in Monbulk voor een paar dagen. Lekker uitgeslapen en daarna wat rond gehangen en naar Christine der werk geweest. Zij werkt bij van Berkel. Komen van orgine uit de bollenstreek. Daar even rond gekeken. 'S avonds diner gemaakt voor Lili en haar kids en het homo koppel. Was gezellig.

27 maart: Alles weer ingepakt en naar Philip Island gegaan. Behoorlijk slecht weer wat wel vervelend was. We kwamen daar voor de pinguins maar het weer liet het niet toe. De volgende dag wel pelikanen en pijlstaartroggen gezien, dat maakte weer wat goed.

28 maart: Tot een uur of zes rond gelopen op philip island en mooie stranden gezien. Om 6uur wilde we met het openbaarvervoer terug naar Melbourne gaan maar een backpacker nam ons mee met z'n auto. Was gezellig en een stuk sneller. In de avond de bus naar Sydney gepakt wat 13uurtjes duurde.

29 maart: Lekker bussig geworden na 13uur bussen. Vandaag stonden de blue mountains op het programma. Met de trein heen gegaan, ruim twee uur one way. Daar de three sisters gezien en rond gelopen. Was indrukwekkend. Een gigantisch groot gebied waar je over uit kan kijken. Na drie uurtjes weer lekker twee uur terug naar Sydney.

30 maart: Niet al te best weer, wat rond gelopen en in de avond de bus gepakt voor de volgende nachtbus richting Coffs Harbour.

31 maart: Rond half zeven in de morgen aangekomen in Coffs Harbour. Hier naar een hostel gegaan en gewacht tot acht uur voordat we in konden checken. Daarna naar een vogel eiland gegaan, hier broeden honderden vogels hun eieren onder de grond. Ik heb geen vogel gezien. Coffs harbour is heel mooi. Stad aan de zee met lange stranden en met hoge bergen op de achtergrond. In de middag even een powernap en daarna gaan vissen. Ging niet helemaal naar wens. De hengels waren niet je van het en ik brak nog even een onderdeel van de molen wat me 15$ kostte. Maar uiteindelijk wel om gelachen.

1 April: in de ochtend naar de big banana geweest. Stelde echt niks voor, puur touristisch maar niks boeiends. Daar maar gaan mini golven. Moet toch de skills wat opkrikken na de nederlaag tegen oom Louis 2,5 maand geleden. Na een gepaste overwinning met een goed gevoel tqan hardlopen. Helaas is me knie nog steeds niet hersteld, na 3 kilometer wandelend naar het hostel terug. Daarna wezen kanoen door de mangroves. Echt heel mooi, prachtig weer en overal leguanen en springende vissen in het water.

2 April: Lekker naar het strand geweest en even paar uurtjes bij bruinen. In de middag de bus gepakt naar Brisbane. We slaan Byron bay over omdat daar een festival is en de prijzen voor overnachtingen onbetaalbaar zijn. Als het festival voorbij is gaan we weer een stukje naar het zuiden om Byron bay een bezoekje te brengen. Uiteindelijk midden in de nacht aangekomen in Brisbane en het hostel opgezocht.

3 april: Vandaag Brisbane verkend, niet heel bijzonder.

4 april: Vandaag naar de Australia zoo ofwel de Steve Irwin zoo geweest. Geweldige dierentuin met te gekke shows. Show met een krokodil van ruim 4 meter lang. Koala's, kangeroes en wombats aaien en alle dieren zijn te zien die australia te bieden heeft. Hele dag vermaakt.

5 april: Goed weer in Brisbane vandaag, even naar een strand geweest midden in de stad voor een paar uur. Daarna de bus gepakt naar Surfers Paradise. Prachtige stad met hoge skytowers direct aan het strand. Echt vakantie gevoel. Lekker biertje op het strand. 'S avonda uit eten geweest en wat shows op straat gekeken.

6 tm 8 april: lekker op het strand gebanjerd. Wel nog van hostel verwisseld, van surfers paradise naar main beach. Ligt allemaal vlak bij elkaar.

9 april: Vandaag de bus naar Byron bay gepakt. Daar rondgelopen en de zonsondergang bekeken. 'S avonds wezen stappen.

10 april: Vandaag lekker brak een fiets gehuurd en naar de vuurtoren gefietst, staat ergens hoog op een berg. Met een fiets zonder versnellingen was dit een hele uitdaging, maar omlaag was lache. Het valt mij mee hoeveel hippies je hebt in Byron Bay. Er zijn vooral veel touristen.

11 april: Vandaag een dagje wezen bussen van Byron Bay naar Hervey beach.

12 tm14 april: Een driedaagse en twee nachten fraser island trip gedaan. Wat een bijzonder eiland. Het is ruim 120 kilometer lang en 15 kilometer breed. Heeft diverse kraakheldere meren en heel veel wildlife. Grote vissen gezien, pijlstaartroggen en een arend met een twee meter lange slang in z'n klauwen. Ook wezen paddelborden op een prachtig meer en op een opblaasbare band met de stroming naar beneden gegaan wat uitkwam bij het strand. Was een erg leuke trip met leuke mensen

15 april: Vandaag een fiets gehuurd en rond gefietst in Hervey bay. Prachtig weer met mooie stranden. 'S avonds de bus van Hervey bay naar Airlie beach gepakt. Twaalf uur durende rit.

16 april: In de ochtend aangekomen, helemaal vernietigd. Het slaapt niet echt lekker in de bus. Een tour naar de White Sunday's geboekt en voor de rest weinig uitgevoerd.

17 april: Met de speed boot naar de White sundays gegaan, heel erg gaaf. Heeeel erg wit zand. Daarvoor ruim een uur gesnorkeld. Prachtig koraal rif. Ik kwam nog een schildpad tegen. Was heel gaaf om mee te zwemmen, hij was niet bang. Achteraf bleek ik de enige te zijn die er één had gezien. Lucky me. 'S avonds lekker op het strand biertjes gedronken.

18 april: Relax dagje en 's avonds weer een nachtbus naar de volgende bestemming gepakt, Cairns.

19 april: Weer helemaal kapot van de bus. De luchtvochtigheid in Cairns is zo hoog, en dat met ruim 30 graden is dat lastig te verteren. Hele dag aan de lagoon gelegen.

20 april: Een tripje naar de great barrier reef geboekt en rond gewandeld in de stad. 'S middags weer lekker gechilld.

21 april: Een lange wandeling gemaakt langs het strand en door de botanische tuin wat meer lijkt op een regenwoud. 'S avonds wezen stappen.

22 april: Vandaag de tour naar de great barrier reef. Het was verre van een vlakke zee en dat gaf nogal wat problemen op de boot. Hoop mensen zeeziek en ik voelde me ook niet echt lekker na dat avondje stappen achter de kiezen. Uiteindelijk ben ik er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Bij het reef aangekomen na 2 uur varen ging het dan eindelijk gebeuren. Echt zo gigantisch gaaf. Ik lag nog geen minuut in het water en zag een reef shark onder me door zwemmen. Veel schildpadden gezien en gigantisch mooi koraal. We zijn naar twee verschillende plaatsen geweest, beide geweldig!
'S avonds uit eten geweest met een oude bekende die we hadden ontmoet in port macquirie.

23 april: Vandaag van Cairns naar Mission beach verkast. Mission beach is een geweldig mooie plaats. Strand direct aan het regenwoud.

24 april: Hele dag aan het strand gelegen. Helaas kan je hier niet in de zee zwemmen. Veel kwallen en je hebt kans dat er krokodillen zitten. De watertemperatuur is 29 graden, ongelofelijk. Eind van de middag een hike gedaan door het regenwoud.

Het plan voor de komende tijd is om langzaam maar zeker naar Darwin te gaan met diverse stops tussendoor. Van Darwin vervolgens naar Broome en van Broome met het vliegtuig naar Perth. Uiteindelijk pak ik van Perth het vliegtuig terug naar Sydney om naar huis te vliegen.

• 25 April 2015 - 13:55

Helma :

Jeetje, het klinkt weer super allemaal !