Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 September 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Donderdag 18 september: Ik dacht dat het nooit zou wennen op een kamer slapen met zoveel mensen maar wat had ik lekker geslapen vannacht. 07:00 richting de bus op naar m'n eerste stop, Whangarei. We zaten met zeven man in de bus waarvan vier Nederlands. Ik ging er als enige uit bij Whangarei, de rest reisde door naar de plek waar ik zaterdag heen ga. In Whangarei een hostel gevonden op een berg met prachtig uitzicht op de stad. Ik slaap in een vier persoonskamer met twee Duitse meiden, je kan het minder treffen ;) 's middags naar een kiwi house geweest. Daar zaten de welbekende Nieuw Zeelandse vogels. Een middenmaatje van een struisvogel en een meerkoet. Ik werd daar gebracht door de vrouw van het hostel, die moest toevallig haar zoon ophalen van school die er zo goed als naast zit. Echt een top vrouw! Terug gewandeld wat zo een vijf kwartier duurde maar met mooie uitzichten onderweg. 'S avonds gegeten met vijf Duitsers en tot laat in de lounge gezeten.

Vrijdag 19 september: Na een gezellige avond in het hostel werd ik pas 10:00 wakker. Even opgefrist en lekker ontbeten. Na het ontbijt met de heren en dames van Deutsche bloed naar de Whangarei falls gegaan. Ik kon meerijden met de auto naar een plek vlakbij de watervallen, zodat we geen 8uur durende wandeling hoefden te doen. Na een wandeling van een kwartier kwamen we bij een waterval van ruim 23meter, daarna ruim een uur verder gewandeld naar de volgende waterval. Deze waterval was veel indrukwekkender met een hoogte van 38meter, een zonnetje en een graad of 18, top! Terug bij het hostel aangekomen downhill wezen longboarden. Met gevaar voor eigen leven maar wat is dat bruut zeg! Nog even gefrishbeed en daarna pannenkoeken gegeten. 'S avonds hetzelfde recept als de avond ervoor maar tot niet zo laat. Morgen ga ik namelijk richting Paihia (nog verder noordwaarts), daar heb je the bay of islands, 144 eilanden voor de kust, wat prachtig moet zijn!

Zaterdag 20 september: Al m'n spullen weer bij elkaar geraapt om vervolgens 45 minuten naar de pick up plaats te lopen met backpack en rugzak. Een meter of 200 meter voor de pick up plaats zag ik ineens de bus al wegrijden. Voor de bus gesprongen en gelukkig stopte die. Als ik de bus miste mocht ik weer 45min terug wandelen want de volgende bus zou pas morgen vertrekken. Aangekomen in Paihia met een Nederlandse meid die ik in de bus was tegengekomen een wandeltocht van vier uur gedaan richting een waterval. Tijdens de wandeling door een mangrove bos gelopen. Echt mega, de waterval viel daarentegen erg tegen na de waterval van gisteren te hebben gezien. Terug bij het hostel aangekomen snel een warme douche gepakt, het was nog maar 12 graden bij aankomst. 'S avonds een bbq gehad en even een biertje gedaan met de Duitsers uit Whangarei die ook overgekomen waren naar Paihia voor een nacht. Aan het eind afscheid genomen van de Duitse garde en naar bed gegaan. Wel jammer, want ik kon het echt goed vinden met die groep. Morgen om 07:15 de bus in voor een dag trip naar de top van het noorder eiland, Cape Reinga.

Zondag 21 september: 06:30 ging het wekkertje om rond de klok van 07:15 te vertrekken richting Cape Reinga. Dit was in totaal ruim 400km heen en terug  met diverse stops. Met de bus over the 90 mile beach gereden (westkust van bovenste gedeelte van het noordereiland) om daar vervolgens te gaan zandsurfen. Hele hoge duin op klimmen met een soort bodybord om er vervolgens tot wel 70km per uur af te denderen. Het surfen was ver te zoeken want je lag gewoon met je buik op het bord. Het was wel echt mega gaaf, de driver adviseerde om bij te remmen maarja, dat is zonde he ;) Allemachtig wat ging dat hard, volledig gescrupt terug de bus in gestapt. Nog geen 15min later kwamen we aan bij Cape Reinga. Één van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest! Dat is niet te beschrijven hoe gaaf. Twee oceanen met verschillende kleuren water die bij elkaar komen en overal rotsen en prachtige stranden. Rond 18:00 weer terug bij het hostel aangekomen en 's avonds helemaal niets gedaan. Ben kapot!

Maandag 22 september: Vandaag had ik ingepland als een rust dag. Even een dag lekker chille, rondje hardlopen ofzo. Dit verliep echter geheel anders. Ik sliep met een Duitse meid op de kamer die wel een 5uur durende hike tour wilde doen. Waarom niet dacht ik, en zo vertrokken we rond een uur of 12. Het weer viel niet helemaal mee maar was wel oke, soms een buitje. Weer veel mooie plaatjes gezien maar ook dit begint te wennen na een aantal dagen. Je standaard wordt snel hoger merk ik wel, op het gebied van hygiëne en verzorging het tegenovergestelde maar dat terzijde. Na een uur of drie wandelen even 50 minuten de verkeerde kant opgelopen. We kwamen ineens uit op een doodlopende weg dus moesten terug, dit was wel even een mentale klap. Die Duitse meid was het wandelen behoorlijk zat nadat we de goede weg eindelijk weer hadden gevonden en wilde liften naar Russel, waar de ferry terug zou gaan naar ons dorpje. Uiteindelijk was het gelukt en mochten we instappen bij een vrouw en drie honden. Ja DRIE!! het waren ook geen kleine jongens. Die Duitse meid en ik zaten achterin met een halve beer en de andere twee honden zaten voorin. Één op de bijrijdersstoel en één bij der op schoot. Was echt lache! Uiteindelijk met de ferry terug gegaan na een 4,5 uur durende wandeltocht. Zo al met al toch een vrij heftig dagje. 'S avonds voor het eerst deze vakantie gekookt en daarna lekker gerelaxed. Morgen belooft het mooi weer te worden. Nou kom maar op!

Dinsdag 23 september: Me laatste dag in Paihia, morgen vertrek ik weer richting Auckland om vervolgens richting het zuiden te reizen. Het was zoals voorspelt heerlijk weer. Ik was lekker vroeg op om een rondje te gaan hardlopen. Even op de kaart gekeken voor een mooi rondje. Uiteindelijk bijna 15km hardgelopen op een pittige bergachtige maar prachtige route. Het mooie weer zorgde voor nog mooiere plaatjes die ik gewend was van de afgelopen dagen. 's middags lekker op het strand gezeten en gerelaxed. Ze hebben daar alleen wel zandvliegen. Bij de welbekende mug ben ik altijd al vrij gewillig maar de zandvliegen hebben me ook niet links laten liggen. Helemaal kapot gestoken door deze fijne jongens. Binnenkort toch maar even deet kopen. Voorderest was het een top dagje!

Woensdag 24 september:
Het was weer super weer! Ik moest om 10:00 me hostel uit zijn maar de bus zou pas om 14:00 vertrekken richting Auckland. Omdat het toch zulk mooi weer was ben ik gaan kayaken in de bay of islands, was echt super mooi. Blij dat ik het toch gedaan heb. Daarna gelijk de bus in gegaan en 3,5uur terug rijden naar Auckland. In Auckland even wat gegeten met een NL gozer en een biertje gedaan. Vanavond weer vroeg slapen want morgen gaat de bus richting Reglan. Reglan ligt ten zuiden van Auckland aan de westkust. Dit is een wereldwijd bekende surfspot. Laat ik nou net willen surfen!


  • 25 September 2014 - 20:41

    Moeders:

    Wordt gewoon een beetje jaloers op
    je zoonlief. Geniet ervan

  • 26 September 2014 - 10:30

    Buuffie Helma :

    Gaaf man en ik zoeken naar de foto's van die 2 oceanen, helaas...die komen vast ook nog ;-)

  • 26 September 2014 - 13:37

    Mia Hogenkamp:

    hallo bram,

    lees dat je je niet verveeld,tof hoor wat je allemaal meemaakt.
    geniet lekker verder.
    doei mia

  • 26 September 2014 - 21:26

    Tessa:

    Ha bro! Superleuk om te lezen je verhaal! Nog 7 weken dan mogen Jeroen en ik ook lekker op reis!! Xx je zus

  • 26 September 2014 - 22:54

    Bram Van Paassen:

    De foto's komen er zeker nog aan. Is even lastig nog omdat ik alles via me telefoon doe. Mooie foto's staan op de foto camera

  • 06 Oktober 2014 - 18:30

    Caroline (Rainbow):

    Klinkt goed man, echt ruig!! leuk om te lezen!

  • 08 Oktober 2014 - 14:08

    Angelique:

    Hi Bram,

    leuk om te lezen wat je al meegemaakt heb en zo te zien heb je het goed na je zin. zet hem op :)

    veel plezier nog groetjes Angelique

    p.s. het is wel stil zonder jou op de afdeling hoor :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Bram

Nieuw Zeeland: 14 september 2014 - 1 december 2014 Australië: 1 december 2014 - 13 juni 2015

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 7094

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 13 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: