Ruim 2 maanden onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu Ruim 2 maanden onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

Ruim 2 maanden onderweg

Blijf op de hoogte en volg Bram

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

27 oktober: Hihaaa, Queenstown it is! Vandaag aangekomen in Queenstown en twee bungies en een swing geboekt voor de komende week. Een bungie van 134 meter, de hoogste van Nieuw Zeeland en een freestyle bungie van 47 meter. Met de freestyle bungie kan je eraf springen hoe je zelf wilt. De swing die ik ga doen is de langste swing van de wereld. Potdorrie wat heb ik zin in de bungies en de swing. In de avond gegeten met mensen van de bus die ik eerder had ontmoet in Nieuw Zeeland. Veel mensen blijven in Queenstown voor een langere tijd dus dan zie je elkaar weer, was erg gezellig. 'S avonds uitgeweest.

28 oktober: Lekker rustig dagje gehad. In de middag wezen mini golven en 's avonds weer uit geweest met dezelfde groep.

29 oktober: Fris en fruitig opgestaan en om half tien het busje ingestapt voor de 134 meter hoge bungee. Van te voren wordt je twee keer gewogen, dan is het wachten op het busje die je naar de plek van bestemming brengt, dat ritje duurde 45 minuten. Wel grappig hoe gestresst mensen kunnen zijn in dat busje. Aangekomen wordt je in je bungie outfit gehesen en nogmaals gewogen. Als alles goed is ga je met een liftje naar het bungee platform. De bungee is exact tussen twee bergen in dus vandaar het liftje. Daar aangekomen is het wachten op je beurt. Daar ging ik dan. Wat een happening zeg, de val duurt zo lang dat je kan realiseren dat je ook echt valt, dat geeft zo een kick. Na de jump weer het busje terug naar Queenstown gepakt en nagenoten van de foto's. Bijgekomen van de adrenaline shock een berg wandeling gemaakt wat een prachtig uitzicht gaf over Queenstown en daarna een rondje hardgelopen. S'avonds een kroegje gepakt.

30 oktober: Vandaag stond in het teken van de grootste swing ter wereld. Rond de klok van twee werd ik gelanceerd. Je had de keuze om hem forwards, backwards of up side down te doen. Ik koos voor de laatstgenoemde, moet natuurlijk wel spannend blijven ;) Het was weer erg gaaf, vooral omdat die man die me los liet mentaal met me zat te fucken. Om maar een voorbeeld te geven, vroeg die ze collega die bezig was met andere mensen. Zit het zo goed vast? Met als antwoord "ik denk het wel". Toen ik eenmaal op me kop hing moest ik hem blijven aankijken, hing ik dan een seconde of 10 te wachten voordat ik eindelijk werd losgelaten. Voor die man is het een druk op de knop, het maakte het in ieder geval wel spannender. De swing zelf was gaaf maar gaf niet de kick als die van de bungee. S' avonds weer kroegje gepakt.

31 oktober: Halloween wordt hier groots gevierd leuk om een keer mee te maken. Met uitgaan was 95% ook verkleed, beetje carnaval gevoel. En carnaval is altijd goed hehe. Dat was echter pas 's avonds. Vandaag was ook de dag van de freestyle bungee. Deze bungee is op de top van een berg met een mooi uitzicht over Queenstown. Ik besloot om een salto te maken tijdens m'n sprong. Flinke aanloop, springen en salto maken. Zo gaaf, begin inmiddels wel verslaafd aan de adrenaline kick te raken.

1 november: Na een hele gezellige Halloween avond en nacht de middag begonnen met frisbee golf. In Queenstown park zijn er 18 frisbee holes, vergelijkbaar met minigolf. Uiteraard zijn de afstanden veel groter. Is erg leuk. 'S avonds weer uit geweest om Queenstown voorlopig vaarwel te zeggen. Morgen de bus naar het diepe zuiden.

1 november: Potverdorrie, gisteren was wel erg gezellig. Na een heeeele korte nacht de bus in om half acht richting Te Anau! Hier van de bus afgestapt met twee mensen om een paar dagen bij te komen van Queenstown.

2 t/m 5 november: Drie heerlijke dagen gerelaxed. Paar wandeling, lekker aantal kilometers hardgelopen en vooral lekker niks gedaan. Morgen verder met de bus, weer helemaal fris en fruitig.

6 november:
Vandaag naar de fjorden gereden bij milford sound en daarna naar een camp in de middle of nowhere waar we slapen. 'S avonds naar glowworms gekeken in het bos. Stelde echter niets voor in vergelijking tot de Waitomo caves waar ik over heb geschreven in m'n 2e verslag. Wat wel gaaf was, was dat de volle maan over de bergen kwam toen we terug naar het kamp liepen. Wat een licht ineens, onvoorstelbaar. Van zwart voor je ogen naar alles kunnen zien zonder zaklamp.

7 november: Half dood gevroren maar geslapen in een heerlijk bed. Vandaag een lange reis naar Invercargil. Dit ligt helemaal in het zuiden van het zuidereiland. 'S avonds uit eten geweest met de groep en daarna vroeg gaan slapen.

8 november: Vandaag naar het meest zuidelijke punt van Nieuw Zeeland gereden en wat andere uitzicht punten. Ook naar een soort spookhuis geweest. Een stuk grond met een heel zelf gemaakt dorp waar je doorheen kan lopen. Uiteindelijk weer terug gereden naar Queenstown voor nog eens acht nachten. Ik vond het zuidelijke deel onder Queenstown niet zo bijzonder. Alleen milford sound met de fjorden is super mooi.

9 november: Gisteren weer goed wezen stappen in het altijd gezellige Queenstown. Vandaag weer wezen frisbee golven, gechilld en hardgelopen. 'S avonds om 9uur al in slaap gevallen.

10 november: Lekker vroeg uit bed voor een flinke hardloop sessie. Na het hardlopen de Queenstown mountain opgewandeld. Mooi uitzicht, die wandelingen zijn hier alleen wel echte kuiten bijters. Zo achterlijk stijl soms. Berg op is wel zwaar maar oke, de weg omlaag is alleen lastig omdat je niet normaal kan lopen en dus telkens half aan het rennen bent. Daarna met Ron Vermeer en z'n vriendin afgesproken. Weer gefrishbeed en een biertje gedaan. Wel apart om ineens een Lierenaar tegen te komen maar het was erg gezellig. 'S avonds wezen stappen.

11 november: 'S ochtends weer een wandeling gedaan, dit keer een andere berg op. Ik wandel eigenlijk altijd in korte broek. Dit keer pakte het wat koud uit. Kwamen we boven begon het te sneeuwen. Het weer hier is heel raar, met een zuidelijke stroom krijg je artische lucht naar je toe geblazen en is het 8-13 graden terwijl het bijna zomer is. Met een noordelijke wind is het al snel 18-23 graden. Dat scheelt per dag. 'S avonds een quiz gedaan in de kroeg.

12 november: Na al dat stappen en toch wel vele activiteiten aardig verrot wakker geworden. Voordat k uit bed kwam was het 12uur. Nog nooit gehad. 'S middags m'n verjaardag cadeau geregeld. Moet het toch gewoon vieren, desnoods zelf. 'S middags 14km hardgelopen en 's avonds deel genomen aan een poker tournament. Uiteindelijk 3e geworden en een leuke prijs ontvangen. Daarna een film gekeken en gaan slapen.

13 november: Vandaag de dag dat Brammetje alweer 24 jaar is geworden. Jemig begin me nu wel oud te vinden. M'n 24ste ingeluid met een tandem bungee jump. Dit deed ik met een Duitse meid, die wilde heel graag een bungee doen maar vond het alleen niks. Nou ik ben de rotste niet. 'S avonds me verjaardag goed gevierd met uitgegaan.

14 november: Na een te gezellige verjaardag 's ochtends rond 10:00 de mountainbike gepakt. Uiteindelijk een mooie ronde gemaakt van 54km. Het weer was voor het eerst deze week redelijk, wel fijn. Na het mountainbike op bed gaan liggen en bijgeslapen.

15 november: Laatste dag in Queenstown afgesloten met frisbee golf. De rest van de dag gechilled, het regende weer en was vrij koud. 'S avonds uit geweest om Queenstown vaarwel te zeggen.

16 november: 09:00 Queenstown verlaten na hier in totaal 14 nachten geweest te zijn. Queenstown is geweldig! De reis gaat naar Mt Cook. We overnachten hier in een klein dorpje naast de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Deze jongen is goed voor 3754 meter. Rond 14:00 aangekomen na een prachtige bus reis met uitzichten die niet te beschrijven zijn. Rond Mt Cook een wandeling gemaakt wat geweldig was. Sneeuw, gletsjers en een strak blauwe lucht. 'S avonds sterren gekeken en gaan slapen. Morgen 08:00 het busje naar de volgende stop

17 november: Dagje bussen met diverse stops en een langere stop in een stadje. Rond een uur of twee aangekomen in het hostel. Hostel kamer is een 10 persoonskamer met stapelbedden van drie hoog en een single. Drie hoog is wel hoog zeg maar. Lekker stuk hardgelopen en vervolgens met de groep wezen bbqe. Film gekeken en gaan slapen.

18 november: 07:00 de bus naar Christchurch. We werden gedropt bij het vliegveld, vanaf hier een shuttle bus gepakt naar de stad. Goedkoopste hostel uitgezocht, en ik weet nu ook waarom het goedkoop is. Beetje een bouwval maar oke. Christchurch is nog steeds herstellende van de aardbeving van jaren geleden. Overal zijn ze alles nog aan het platgooien en opnieuw bouwen. Hostels zijn hier dan ook erg prijzig. S' middags rondje door de stad gemaakt en lekker gechilld in het zonnetje. Eindelijk weer een mooie dag met een lekker temperatuurtje na een lange tijd.

• 19 November 2014 - 02:48

Tessa:

Woehoeee vanavond zijn jeroen en ik ook in Queeenstown! See you!

• 20 November 2014 - 17:32

Helma :

Sjonge wat een stoere (ex) buurjongen heb ik toch.
    Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd , maar je hebt het goed gevierd ;-)