Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

Bye bye New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Bram

01 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

19 november: Door Christchurch gewandeld en lekker van het zonnetje genoten in de botanic gardens. Daarna hardgelopen. Na het eten, 18:30 in slaap gevallen.

20 novemver. 05:30 wakker geworden, niet heel gek als je zo vroeg in slaap valt. Om 09:30 opgehaald door zus Tessa en zwager Jeroen om naar een ander gebied te gaan en daar een wandeling te maken en te genieten van het lekkere weer. Was leuk om me zus en zwager weer te zien. 'S avonds gechilld, morgen richting Kaikoura.

21 november: Vandaag naar Kaikoura gereden. Dit is een plaats met gigantisch veel zeeleven. Op de weg er naar toe zagen we al dolfijnen en zeehonden in de zee. Daar aangekomen een vistour geboekt. Echt geweldig, totaal niet commerciël, als een van de weinige dingen hier in Nieuw Zeeland. Met de boot wat kooien opgehaald en kreeft gevangen. Daarna dolfijnen wezen spotten. Ze zaten werkelijk waar overal. Daarna gaan vissen, lijn 90 meter naar de bodem laten zakken en als je een tik voelt een hengst geven. Dit twee keer omdat je twee haken hebt. Het is zonde als je maar één vis hebt, 90 meter is namelijk nogal een eind takelen. Het was eigenlijk vrij gemakkelijk omdat er zo super veel vis zit. Hele boot volgeladen met vis. Tijdens het vissen zwommen er dolfijnen langs de boot en kwam er een albatros bij de boot liggen. Echt zo gaaf! Daarna ging de visser kreeft voor ons klaar maken in z'n huis. Met wijn en chips en alles. Ruim vier uur gezeten met een leuk groepje. Daarna kregen we nog een zak vis mee. Deze klaar laten maken en lekker op gegeten.

22 november: Vandaag een dagje bussen en varen. Rond 18:00 aangekomen in Wellington. Ik ben dus weer op het noordereiland. Lang moeten zoeken naar een hostel. Eerste keer dat bijna alles al vol zat. Na 1,5uur gewandeld te hebben eindelijk een plek. Daarna even een rondje hardgelopen en gechilld.

23 november: Mooie dag in Wellington. Ik ben hier al vier dagen geweest dus er waren nog weinig plekken over wat ik nog niet had gezien. Eerst naar de lokale markt geweest en sla en andere groenten ingekocht. Gebrek aan vitamine breekt je af en toe op hier. Daarna flink stuk gewandeld naar de andere kant van de stad voor een rugby stadion, daar gechilld in de zon.

24 november: Weer een top dag met super weertje. Vanaf 10:00 mezelf geparkeerd in de zon tot een uur of 15:00. De zonnebrand hielt het dit keer helaas niet. Zo rood als een biet. Daarna een warming up training gedaan voor morgen. Morgen ga ik eindelijk weer een 5km race rennen in Wellington. Ben benieuwd hoe het gaat.

25 november: Hoe lekker het weer gister was hoe rot het vandaag was. Miezerig met keiharde wind. Een typisch museum dagje. Na het museum tripje nog even wat nieuwe kleding aangeschaft. Was wel weer even nodig iets nieuws. 17:00 naar de inschrijving van de race gegaan en 17:45 was het startschot. Direct na de start namen twee jochies(bleken 15 te zijn) de leiding. Die liet ik maar gaan met in het achterhoofd die toch wel weer in te halen. Bleken echter taaien jongens te zijn. Het waaide echt snoeihard wat heel vervelend was, km tijden varieerde flink. Na het keerpunt nam ik de kop over. Echter 400 meter voor de finish kwam zo een knul me weer voorbij terwijl ik de laatste km zelf al was gaan versnellen. Laatste meters probeerde ik het nog een keer maar tevergeefs. 2e geworden in 17:15 nummer 1 had 17:13, pijnlijk. Beste jaartijd en met deze wind zeker niet slecht, echter toch niet helemaal tevreden. 'S avonds uit geweest in Wellington. Was aardig kapot dus niet te gek gedaan.

26 november: Het weer was vandaag weer heerlijk, wel harde wind maar lekker gechilld de hele dag. Op tijd gaan slapen want morgen de bus om 06:40.

27 november: Afscheid genomen van me Duitse chick waar ik inmiddels al bijna vier weken mee samen reis. Hoogstwaarschijnlijk zie ik haar weer in Australië maar je weet het nooit. Vandaag naar het national park voor de crossing die ik eerder al wilde doen. De crossing is een 20km lange wandeling door vulkaan gebied. Helaas lag er de vorige keer sneeuw dus ga ik het nu weer proberen. Ik heb drie dagen, hopelijk zit er een mooie dag tussen. Toen we daar aankwamen rond het middag uur even een paar uur geslapen en een stukje hardgelopen. S'avonds paar biertjes gedaan. Morgen hopelijk de crossing en daarna richting Auckland en op naar Australië. Super zin in!

28 november: Vandaag de crossing gedaan. We wisten het pas 's ochtends want het weer is heel veranderlijk. Gaven ze de avond ervoor nog gigantisch veel regen op en in de ochtend zo goed als droog tot eind van de middag. Met het busje naar het begin van de track gebracht en vervolgens 5uur geploegd door vulkaan gebieden. Prachtige uitzichten maar ijs en ijs koud boven op de vulkaan. Het waaide keihard wat het nog wat frisser maakte. Brammetje zonder jas en wanten. Potdikkie wat was dat koud zeg. Agh we hebben het weer overleefd en toch ook wel genoten van de vulkanen en blauwe meren. 'S avonds lekker biertje gedaan en gaan slapen.

29 november: Na een lekker nachtje 's ochtends rondje hardgelopen en daarna gewacht op de bus die ons naar Auckland gaat brengen. In Auckland blijf ik nog twee nachten voordat ik m'n vlucht pak naar Sydney. Lange bus reis naar Auckland maar wel relax. 'S avonds gezellig wat gedronken.

30 november: Heel de dag gerelaxed. 'S middags was er een Christmas parade, dat was wel grappig. Blijft een raar idee, kerstmis met 20 graden en een zonnetje. 'S avonds wat gedronken met een groep op mijn laatste avond in Nieuw Zeeland.

1 december: Uitgecheckt en nog even door de stad gewandeld. 15:00 de bus gepakt naar het vliegveld. Bye bye Nieuw Zeeland!

Al met al was Nieuw Zeeland super! Extreem veel mooie dingen gezien, veel leuke mensen leren kennen en puur genoten. De gaafste tijd heb ik gehad in Queenstown waar ik in totaal 14 dagen heb gezeten. De bungees waren geweldig en het uitgaan is daar de top. Het zeevissen in Kaikoura was het hoogte punt. Vissen in een super mooie omgeving met dolfijnen om de boot heen.

Nu weer opnieuw beginnen in Australië! Ik ben er klaar voor.

  • 03 December 2014 - 18:53

    Pa:

    Goed te lezen dat alles lekker gaat en je ervan geniet. Ga zo verder zou ik zeggen.

  • 04 December 2014 - 08:41

    John En Helma :

    Ik hoop dat je in Australië net zo geniet !! Veel plezier

  • 04 December 2014 - 20:12

    Caroline (Rainbow):

    Klinkt goed Bram, Australie zul je ook wel heel tof vinden maar is weer compleet anders! Denk dat je het in Byron Bay ook wel naar je zin zult hebben! Of misschien eerst weer even centjes gaan verdienen... Veel plezier he!

  • 07 December 2014 - 14:21

    Astrid & Louis:

    Leuk om je reisavonturen te lezen, veel plezier in Australië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Bram

Nieuw Zeeland: 14 september 2014 - 1 december 2014 Australië: 1 december 2014 - 13 juni 2015

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7096

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 13 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: