Eerste maandje Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu Eerste maandje Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

Eerste maandje Australië

Blijf op de hoogte en volg Bram

03 Januari 2015 | Australië, Sydney

2 december: Sydney is wel even andere koek dan Nieuw Zeeland. Ten eerste wonen er in de stad Sydney meer mensen dan in geheel New Zealand en ten tweede is het met 30 graden erg aangenaam. Vandaag met een Nederlandse meid een deel van de stad verkend en 's avonds even in een bar gezeten.

3 december: 'S ochtends een bijeenkomst gehad voor een tax number, bank acount en gekkigheid zodat ik aan het werk kan in Australia. Daarna een wandeling van 2,5 uur gemaakt met een groep van 50 mensen. Werd georganiseerd vanuit het hostel, was erg leuk. Uiteindelijk kwamen we uit op Bondi Beach waar ik paar uur op het strand heb gelegen. 'S avonds lekker op tijd naar het bedje.

4 december: Dacht lekker vroeg uit bed voor een rondje rennen. Rond 8uur al 26 graden en benauwd. Is echt even wennen, hijgen als een stalpaard. 'S middags lekker gerelaxed. Sydney is echt een super chille stad. 'S avonds even een kroegje gepakt.

5 december: 'S ochtends even wat dingetjes geregeld en met een gozer uit me kamer gerelaxed. 'S middags met een groepje weer naar Bondi beach geweest. Elke dag is het wel mooi weer in Sydney, in ieder geval warm. Bij terugkomst van hostel gewisseld. Verkast naar een hostel wat een stuk goedkoper is. Is ook wel te merken, alles is goor en kakkerlakken zijn geen uitzondering.

6 december: Dagje gechilld in een park. Beetje liggen en lezen, bevalt prima.

7 december: wat een leven zeg. 'S ochtends even op het dakterras gezeten terwijl m'n was in de wasmachine zat en aan het drogen was. 'S middags de ferry gepakt naar Manly, dit is een half uur varen vanaf het opera house. Manly is ook nog gewoon Sydney maar een ander gebied. Het begon na een paar uur flink te stormen, even wezen schuilen en terug gegaan naar het hostel.

8 december: 'S ochtends een flinke ronde hardgelopen in de hitte waardoor ik de rest van de dag lekker duf was. Me eigen weer gestationeerd in de zon en gerelaxed.

9 december: 'S ochtends weer hardgelopen en daarna over de Harbour Bridge gelopen. Vervolgens een ronde door de stad gemaakt wat ik nog niet had gezien. Sydney is zo groot!

10 december:
'S ochtends vroeg het bedje uit om Christine(Duitse chick)op te halen. Die is met de bus van Melbourne naar Sydney gekomen. Daarna door de stad gewandeld en gechilled, helaas is het niet zulk lekker weer meer en komende dagen ook niet. Nog wel warm maar bewolkt.

11 december: Weer vroeg het bedje uit om de bus te pakken naar de volgende stad, Newcastle. Busreisje gehad van 2,5uur en daarna lekker aan het strand gezeten. Vervolgens rondje door de stad gemaakt. Het begon alweer snel hard te regenen dus dat was geen daverend succes. Weer een relax dagje.

12 december: 'S ochtends een lekker stuk hardgelopen en wat dingetjes geregeld. Het weer valt een beetje tegen laatste dagen wat wel vervelend is.

13 december: Vandaag naar een wildlife park geweest. Dit was een half uurtje buiten Newcastle. In het wildlife park de eerste kangaroos en koala beren gespot. Wel allemaal achter de hekken maar toch.

14 december: Eindelijk weer wakker geworden met een strak blauwe lucht. Helaas is het vandaag een busdagje. Half 10 vertrokken uit Newcastle naar Port Macquarie. Tripje van bijna vijf uur. Daar aangekomen naar een geweldig hostel gegaan. Zwembroekje aangetrokken en naar het strand gegaan. Voor komende vijf dagen surfboard gehuurd met begeleiding. 'S avonds drank spelletjes gedaan met de mensen van het hostel en gerelaxed.

15 december: 'S ochtends wezen surfen en daarna op het strand gebleven. 'S avonds nog een rondje gerend en daarna in het hostel gerelaxed. Bier drinken en gamen.

16 september: Rondje door de stad gelopen en 's middags wezen surfen. Surfen ging minder goed dan dag één, beetje demotiverend.

17 september: 'S ochtends eerst hardgelopen en daarna weer wezen surfen, ging weer beter gelukkig. S'middags lekker op het strand gelegen. 'S avonds in het hostel gechilld. Als het hier schemerig wordt zie je honderden vleermuizen, echt mega grote. Is gaaf om te zien, elke dag weer.

18 december: Met een aardig katertje de plank weer opgestapt. Ging echt super goed vandaag, elke keer staan. De rest van de dag weinig uitgevoerd.

19 december: Weer wezen surfen en daarna lekker op het strand gelegen. Begin van de avond een rondje hardgelopen.

20 december: Vandaag een wandeling gemaakt over het strand. Was echt geweldig mooi af en toe. Bossen die tot aan het strand toe groeiden. Uiteindelijk ruim 15km gewandeld in de hitte.

21 december: Weer gesurft, gaat uitstekend. Je begint met oefenen op al gebroken golven, dat heb ik inmiddels wel onder de knie. Niet gebroken golven is daarin tegen weer een ander verhaal. Wat een kracht zit er achter, als het even mis gaat dobber je 10 seconden onder water zoekend naar het water oppervlak. Hopelijk gaat het lukken komende week om een ongebroken golf te pakken. 'S avonds rondje hardgelopen.

22 december: Weer gesurft in de ochtend en 's middags strandje gepakt. Elke avond is eigenlijk hetzelfde wat top is. Beetje spelletjes doen, praten en wat drinken.

23 december: In de ochtend weer gesurft en m'n eerst ongebroken golf gepakt. Geeft wel een kick. Nu blijven oefenen en beter worden. Ik was 's avonds een rondje wezen hardlopen langs de kust waarbij ik dolfijnen en pelikanen zag. Heel gaaf.

24 december: Weer gesurft en 's middags gevist. Maarliefs 1 vis gevangen en die zat niet aan mijn haak maar aan die van Christine die nog nooit in haar leven had gevist, ja frustrerend :p. 'S avonds kerstavond feest in het hostel gehad.

25 december: Zoals gewoonlijk lekker brak op kerst ochtend. Weer wezen surfen. Golven waren gigantisch, twee keer geprobeerd een golf te pakken wat resulteerde in een wasmachine beurt en een wildwaterbaan onder water. Na een seconde of tien kom je dan weer boven, wat voelt als een minuut. 'S middags hardgelopen en een kerst diner met het hostel gehouden. Iedereen maakt wat. Leuk idee, zo super veel eten!

26 december: Regenachtig dagje, niet zoveel gedaan. Geen hostel voor aankomende nacht omdat de bus vertrekt om 05:50. De hele avond drink spelletjes gedaan en gechilld.

27 december: Een interessant dagje. Helemaal kapot de bus in die om 06:30 pas weg reed. Beetje slapen in de bus en om het kwartier wakker worden met pijn in de rug en nek. In Sydney aangekomen na 7uur gegeten en in bed gaan liggen voor een korte powernap. Deze powernap duurde 6 uur waardoor het plots 22:30 was. Toen maar omgedraaid en verder gaan slapen om vervolgens pas 08:00 wakker te worden. Waarschijnlijk miste ik her en der wat uurtjes slaap.

28: december: Vandaag naar Manly geweest na een lange nacht slaap. Op één of andere manier toch weer in slaap gevallen op het strand. Daarna een gok cafe ingelopen om op paarden te gokken. Was leuk, vooral omdat we wonnen. In de avond een rondje hardgelopen.

29 december: Vandaag naar Bondi Beach geweest, strand verveeld niet zomaar. Val makkelijk in slaap daar, je voelt je alleen zo beroerd als je wakker wordt. Helemaal bezweet en uitgedroogd. Rond Bondi Beach ook nog even gewandeld.

30 december: Vandaag was het prachtig weer, geen wolk in de lucht. Goed moment om mooie foto's te schieten van Sydney. Na een hele dag gewandeld te hebben in de zon met 34 graden was het 's avonds wel weer welletjes. Morgen vroeg op om lekker in de rij te staan voor het vuurwerk.

31 december: 04:50 het wekkertje om naar de botanic gardens te gaan. Daar aangekomen om 05:30, helemaal kapot natuurlijk. Vanaf toen hoefde we nog maar 18,5uur te wachten tot het vuurwerk. Om 10:00 gingen de hekken open. Uiteindelijk een mooie stek gevonden. Lang wachten met de zon op het hoofdje en een graad of 30. Daar wordt je zo ontzettend duf van. Uiteindelijk was het dan zover, er kwam wat actie. Rond 18:00 waren er wat stunt vliegtuigjes en daarna een lichtshow. Om 21:00 de kindervuurwerk show. Was al aardig de moeite moet ik zeggen. Om 00:00 was het tijd voor het grote werk. Was heel gaaf! Al met al een leuke ervaring voor once in a life time.

1 januari: Aardig op tijd wakker omdat ik na de vuurwerk show naar het hostel was gegaan omdat ik helemaal aan m'n eind was. Vandaag naar een paarden race geweest. In Australië is het echt mega, elke dag kan je op tientallen races van paarden en honden inzetten. Toen ik daar aan kwam stond ik echt even versteld. Een mega gebouw met zes verdiepingen met daarnaast nog twee grote tribunes. In het gebouw zelf staat alles in het teken van gokken en zien en gezien worden. Heel gaaf om te zien!

2 januari: Vandaag even wat dingetjes geregeld en hardgelopen. Morgen verlaat ik Sydney en ga ik naar de hoofdstad van Australië, Canberra.

Zo dat was m'n eerste maand in Australië alweer. Zoals valt te lezen was het vooral een relax maandje met niet zo gek veel reizen en zien. Dat beviel prima! Vanaf 12 januari ga ik aan het werk tot begin maart. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

• 03 Januari 2015 - 14:54

Helma :

haha dat zal een harde dobber worden als je weer aan de slag gaat, deze maand klonk behoorlijk chil...maar dat hoort er natuurlijk ook bij en dat golf surfen lijkt me ook super gaaf. Succes maar weer !!

• 03 Januari 2015 - 18:59

Anne:

Wat lachen om al je reisverslagen te lezen, jij beleeft wat zeg! Hopelijk is het werk dalijk ook ok!