Nu weer reizen!! yeaah - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu Nu weer reizen!! yeaah - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Bram Paassen - WaarBenJij.nu

Nu weer reizen!! yeaah

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 Maart 2015 | Australië, Monbulk

In m'n vorige stuk was ik helemaal vergeten te schrijven over de omgeving hier. Rondom Monbulk is alles regenwoud, hierdoor kom je ook de gekste, mooiste en gevaarlijkste dieren tegen. Dagelijks zie je verschillende mooie vogels zoals kakatoes en papegaaien maar soms ook een gigantische arend. Daarnaast zijn er vele gevaarlijke spinnen. Met werk kom je die regelmatig tegen. De redback spider is de gevaarlijkste, deze kerel krijgt je klein binnen een paar uur. Zelfs als ze je een middeltje toedienen in het ziekenhuis heb je er nog dagen last van. Zonder middeltje kan je binnen een paar uur het loodje leggen. Ook heb ik te maken met diverse mieren. De jumping jacks, zoals de naam al zegt, ze springen en kunnen zomaar bijten. Zijn gigantische mieren, 5/6x zo groot als de Nederlandse mier.

Naast de gevaarlijke insecten zijn er ook hele smerige. Spinnen zo groot als je handpalm, het is even schrikken al zie je er een op je broek of shirt, maar deze kerels doen geen vlieg kwaad, hmm niet het goede spreekwoord hehe, maar ze zijn voor de mens dus niet gevaarlijk

14 februari: Valentijnsdag, oeeeehh. Vandaag met Christine naar het strand geweest met een paar flessen wijn en heerlijk gerelaxed. Daarna de stad in gegaan en wat drankjes gedaan. De bus terug gepakt om half twee en uiteindelijk om drie uur in Belgrave aangekomen. Vanaf hier is het nog ruim 1,5uur lopen, er reden geen bussen meer. Gelukkig ging het liften naar wens en bracht een aardige gozer ons thuis.

15 februari: Weer een 35+ vandaag. Na de sportschool naar het zwembad gegaan en daar beetje rond gehangen. Relaxed dagje weer

16 tm 20 februari: Warme week met veelal 30+ers. Begin nu wel af te tellen. Heb het werk wel gezien en heb weer zin om te reizen.

21 februari: Vandaag stond er een tour naar de great ocean road op het programma. Helaas was de gids ziek en moesten we twee uur wachten. Tour maar verzet naar morgen en naar het strand gegaan. Het was bijna 40 graden dus dat was geen gek idee. Daarna nog even de stad in gegaan met een Franse backpacker en trein en taxi naar huis gepakt.

22 februari: Weer naar Melbourne gereisd en nu wel de tour gedaan. Was heel gaaf! Wilde koala's gezien, papagaaien uit de hand gevoerd en prachtig landschap. Uiteindelijk de zonsondergang gezien bij de 12 apostelle. Heel mooi, vooral omdat we vanaf veraf hevige onweersbuien zagen maar de zonsondergang perfect was. Gave kleuren. Daarna terug naar Melbourne gereden. Hier met geluk de laatste trein gered. Anders zaten we vast in Melbourne. In Belgrave aangekomen helaas naar huis moeten lopen om half twee maandag morgen. Het liften was dit keer niet gelukt. Het is een hele donkere weg, zaklamp van de telefoon gebruikt zodat je kan zien waar je loopt. Hoorde veel vreemde geluiden vanuit het bos. Hoogstwaarschijnlijk waren dat kangaroes. Uiteindelijk aangekomen en rond drie uur eindelijk in bed. Vervelend als de wekker om kwart over zes alweer afgaat.

23 tm 27 februari: Laatste volle week aan de arbeid. Kwam van de week een gozer tegen met een Westland helemaal goud shirt. Was wel lache, woont hier al 3 jaar maar hij kan nog steeds puur westlands praten.

28 februari en 1 maart: Zaterdag naar Melbourne geweest en even wat nieuwe kleding gekocht voor dat ik weer ga reizen. 'S avonds had het flink gestormt. Ik was tv aan het kijken en hoorde wel dat het onweerde maar meer niet. De volgende dag bleek dat er bij de buren (200meter verder op) een mega boom op het huis was gevallen. Familie in het ziekenhuis, kindje van 2 overleden en het hele huis aan diggelen. Dat was wel even een heftige belefenis. De zondag helemaal niets gedaan, even naar de sportschool en gerelaxed.

2 tm 4 maart:
Laatste drie dagen naar het werk, heerlijk gevoel. 7,5 week gebuffeld, in de regen met 15 graden maar ook in de zon met bijna 40 graden. Meestal 2 keer per dag insmeren met factor 50. Geen 1x gebeten door een gevaarlijk dier, hele meevaller. Wel bizar, nu ik dit typ wordt ik gestoken door een wesp, in de trein! Ongelofelijk. Maar dinsdag avond zijn we naar de bioscoop geweest met het gezin en het homokoppel. Was leuk, ik kan ook zowaar een Engelse film kijken zonder nederlandse vertaling, wie had dat ooit gedacht, ik niet in ieder geval.

5 maart: Vandaag hostels geboekt voor komende dagen en een vlucht vanuit Tasmania. Morgen vertrek ik naar Alice Springs voor een lang weekend waar ik paps en mams en oom en tante ga ontmoeten waarna ik naar Tasmania vertrek.

Op het moment is het 6 maart vroeg in de morgen. Ik zit lekker in de trein richting het vliegveld. Wespen beet irriteert wel behoorlijk, maar ben niet allergisch volgens mij. In Monbulk is het de laatste week rond de 18-25 graden geweest, Alice Springs zal wel warm worden.

Dat was het weer, groetjes

• 06 Maart 2015 - 08:37

Helma:

Veel plezier met je familie

• 13 Maart 2015 - 10:05

Kees V Paassen:

Was leuk om je wespensteek live te zien.
    Waren mooie dagen in de red centre met je bram!
    Wij zitten nu in barossa, de wijnstreek